Vi bestemte oss allerede før oppstarten for at kvalitet og compliance ikke var noe vi skulle kjempe imot, men heller omfavne og gjøre til et konkurransefortrinn, sier Frank Johan Karlsson, partner i Eibl Accounting.
Eibl Accounting har som mål å skape balanse i livet og regnskapet.
“Vårt løfte til kundene er det samme som til våre ansatte. Vi skal skape en hverdag hvor både regnskapet og livet er i balanse. Dette skal vi gjøre på en enkel og forutsigbar måte. Sånn at du får mer tid til viktigere ting i livet.”
Og for å skape balanse i livet og hverdagen til de ansatte, har de valgt å ta kvalitet på alvor fra start.
– Etter hvert som vi dykket ned i lovverket så fant vi fort ut at dette var lettere sagt enn gjort. Heldigvis fant vi Qbig!, sier Frank og fortsetter
– Ved hjelp av Gry og Qbig fikk vi raskt oversikt over lovverket og rekkefølgen vi burde prioritere ting i. Hun hjalp oss å skape helhetsforståelse vi trengte for å forstå hvorfor ting er som de er, hvordan vi bør tenke i arbeidet rundt kvalitet, og hvordan vi kunne innlemme dette i Eibl-metodikken.
Resultatet ble at Eibl Accounting fort kunne snu fokuset til hvordan bygge gode kundereiser «på toppen» av kvalitet, samt formidle viktigheten av dette til kundene våre på en god og trygg måte.
Med Qbigs hjelp har vi fått en helhetsforståelse rundt kvalitet som blir en viktig del av vår kultur. På denne måten sover vi godt om natten – ikke i timen, sier Frank.
Om Eibl Accounting
Eibl Accounting er et regnskapsbyrå med fokus på kommunikasjon, forutsigbarhet og gode kundeopplevelser.
Selskapets visjon er å skape balanse i livet og regnskapet, for både kunder og ansatte. For å oppnå dette tror de på å tenke annerledes og ta utradisjonelle valg. Derfor står innovasjon og teknologi sentralt hos dem.
Eibl har store ambisjoner og er alltid på jakt etter flinke folk som ønsker å bidra til gode kunde- og ansattopplevelser, og påvirke regnskapsbransjen til det bedre.
Et kvalitetshus for regnskapbransjen
Qbig ønsker å være et kvalitetshus for regnskapsbransjen. Qbig betyr, Quality-Byrå-Intern-Grunnmur. En god grunnmur er viktig, både når du skal bygge hus og for et regnskapsbyrå.
Vi ønsker å hjelpe byråene med å synliggjøre og kommunisere ut til sine kunder verdien av å bruke et regnskapsbyrå som setter kvalitet i førersetet slik som Eibl har gjort, sier Gry Arvnes, daglig leder i Qbig.
Hun synes det er flott at nystartede byråer ser verdien av å prioritere kvalitet fra start. Da blir det mye enklere senere dersom byrået skal skalere.
– Vi opplever at mange byråer har et oppdragsstyringsystem, men bruker det ikke effektivt. Med nye lover kan det også være behov for å gjøre noen justeringer. Vi hjelper deg med dette, forklarer Gry.
Med en kvalitetsrågiver fra Qbig får du hjelp til å jobbe effektivt med dine oppdrag i ditt eget oppdragsstyringsystem. Trenger du noen å sparre med i forhold til hvilket system du skal velge, er vi her for deg. Vi kjenner til de aller fleste oppdragsstyringssystemer som finnes på markedet og kan hjelpe deg med å finne et system som passer akkurat for ditt byrå.
Vi skal være byråenes partner på kvalitet, og gi de hjelp der de behøver, sier Gry.
Med regnskapet og livet i balanse
Hvis regnskapet og livet skal være i balanse, også hos de ansatte i byrået må kvaliteten også være under kontroll.
– Dersom kvalitetsarbeid blir noe man gruer seg til og utsetter, så er man ikke lenger helt i balanse, sier Frank.
I Eibl ønsker de ikke å måtte grue seg til en eventuell kontroll, de vil selv ha kontroll.
Kvalitet blir kanskje aldri gøy, begynner Frank og blir avbrutt av Gry. Kvalitet blir mye gøyere når du har kontroll.
Gry mener at et regnskapsbyrå som har kontroll på kvalitet, også har bedre forutsetninger for å gi enda bedre tjenester til sine kunder.
– Når man har kontroll på interne prosesser, så blir hverdagen mer forutsigbar for de ansatte. Det gjør at de kan ha et riktig fokus, på å hjelpe kundene, og slippe og ha kvalitet hengende over i form av dårlig samvittighet eller redsel for kontroll, sier hun. Frank er enig.
– Å love et regnskap og liv i balanse forplikter. Heldigvis har vi funnet Qbig, som for oss både er et verktøy og et support-team, til å hjelpe oss med at kvalitetsarbeidet alltid er i balanse.
Gry forteller at hun faktisk litt rørt av å se det fantastiske gode kvalitets arbeidet Eibl har lagt ned helt fra starten av.
Det er gøy å jobbe med et regnskapsbyrå slik som Eibl. De har forstått at det å sette kvalitet i førersetet er å sette søkelys på sluttkunden. God kvalitet gir sluttkunden trygghet i oppdragsutførelsen. Dette kommer til å bli et stort konkurransefortrinn for de i fremtiden!